Home / Internet / Waarom is SEO zo belangrijk voor jouw website?

Waarom is SEO zo belangrijk voor jouw website?

SEO Belangrijk

SEO is de afkorting van Search Engine Optimalisation, oftewel zoekmachine optimalisatie. Iedereen heeft er wel eens wat over gehoord. We kunnen gerust zeggen dat het een ‘hot-item’ is op het moment. SEO staat voor het optimaliseren van een website waardoor Google jouw website beter op waarde schat, deze vervolgens laat stijgen in de zoekresultaten en je meer verkeer naar je website trekt. Meer bezoekers leiden vaak tot een verhoogde conversie!

Hieronder ontdek je waarom SEO onmisbaar is voor jouw website:

1. Vindbaarheid

Je kan een fantastische website hebben met allerlei toeters en bellen, maar zonder bezoekers is je website waardeloos. Wanneer je niets aan SEO doet, geef je je coSEO vindbaarheidncurrentie alle ruimte en tijd om (potentiële) bezoekers te bereiken. Dan kom je je eigen website tegen op pagina 6 in Google, terwijl de concurrentie direct op pagina 1 schittert.

Het is een zonde om niets met het organische zoekverkeer te doen. Op het moment dat een persoon zoekt op bijvoorbeeld ‘stofzuigers’, dan is het essentieel dat deze persoon jouw website boven die van de concurrent ziet. Meer verkeer, meer klanten, meer omzet. SEO is een opening naar veel bezoekers. Voor je het weet, is het spitsuur op jouw website.

 

(bron: www.everystockphoto.com)

 

2. Voordelig

Marketinginstrumenten zijn vaak duur en vereisen een budget dat dikwijls flink in de papieren loopt. Advertenties in de krant, Social Media campagnes of spetterende flyers die huis-aan-huis worden verspreidt, het kan allemaal. SEO is een portemonnee-vriendelijk instrument. Wanneer je een klein budget voor SEO kan vrijmaken, is dit een absolute aanrader. Een kleine investering op het gebied van SEO, leidt dikwijls tot een grote impact.

 

3. Meetbaarheid

Bij veel marketinginstrumenten is het lastig te peilen wat de impact is geweest. Het voordeel van SEO is dat je eenvoudig interessante informatie kan achterhalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Op welke zoekwoorden word ik gevonden?SEO meetbaarheid
  • Welke stappen nemen de klanten, nadat zij op mijn website zijn gekomen?
  • Hoe lang blijft iemand op de pagina?

Al deze informatie leidt tot de mogelijkheden om nog verder te optimaliseren. Je gaat steeds gerichter te werk en leert steeds beter je klanten kennen. Aangenaam kennis te maken….

(bron: www.everystockphoto.com)

 

4. Online versterkt offline

Wat we steeds vaker zien, is dat wanneer een bedrijf online wordt gevonden er ook zekere stijging in de offline bezoeken volgt. Wanneer je top presteert in het online spectrum, zullen jouw offline bezoekers ook toenemen. Het komt vaak voor dat mensen eerst even kijken op internet wat het aanbod is om vervolgens langs te komen in de winkel. Dit zie je vaak bij de iets duurdere producten (> € 100,-). Deze producten wil men vaak toch even vasthouden en van dichtbij bekijken. Online en offline is een prachtige combinatie.

 

5. Lange termijn denken

SEO zorgt ervoor dat je bezig bent met een constante ontwikkeling. Stel dat je na een periode van SEO zou stoppen – wat natuurlijk niet aan te raden is – blijft jouw SEO-campagne lang van waarde. SEO legt snel een prima SEO teksten begin vandaagbasis voor de lange termijn. Je zal nooit meer vanaf het
0-punt beginnen. Wat wij aanraden is actief bezig te blijven om daling te voorkomen en jouw online positie te verstevigen. Begin vandaag nog met het leggen van jouw online fundament.

 

 

(bron: www.everystockphoto.com)

 

6. Beter Social Media gebruik

Jouw SEO-campagne en Social Media, deze twee middelen stimuleren elkaar wederzijds. Begin bij het aanmaken met de profielen al met verwerken van links in je profiel of URL-verwijzing. Dit is voor Google al fijn om te herkennen. Google herkent dit als zijnde relevantie en zal jouw pagina eerder laten stijgen. Wil jij weten hoe je ervoor staat op het gebied van Social Media SEO? Bekijk dan deze website.

Ben je op zoek naar een ervaren partner om met SEO jouw website de top 10 van Google in te sturen? Neem dan eens contact met Klik Proces. Natuurlijk zijn er allerlei aspecten van SEO die je zelf kan doorvoeren, maar een ervaren SEO partij zal continu bezig zijn met allerhande activiteiten. De kennis, de wilskracht en het hardwerkende talent binnen Klik Proces zorgen ervoor dat we op gezamenlijke wijze jouw doel bereiken. Een podiumplek in Google!

Heb je vragen of opmerkingen met betrekking tot dit artikel, deel dit dan met ons door je reactie in het onderstaande formulier te plaatsen.

Geschreven door: Nick Keijzer

About Jean-Pierre Broeders

Jean-Pierre Broeders is sinds 2000 werkzaam als software engineer. Sinds 2006 heeft hij een eigen bedrijf genaamd FreelyIT waar hij als freelancer opdrachten uitvoert in de rol van senior .NET developer, consultant en integratie specialist.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *